vince123, Pozostalo, sie tylko cieszyc
Jak zgasić silnik przy samozapłonie?
Zwiń
X
-
Hej Bracie z Bielska
Jak to samozapłonu ? Przecież Diesel zawsze jeździ na samozapłonie ? tak to działa, że mieszanka powietrze + ropa sama się zapala od przyrostu ciśnienia i co za tym idzie temperatury.
Tobie chyba chodzi o samoczynne, niekontrolowane rozkręcenie się Diesla do takich obrotów, że sam się rozleci.
Działo się to kiedyś w starych silnikach np. koparek, traktorów czy ciężarówek (szczególnie ruskich), gdzie były mechaniczne regulatory prędkości obrotowych. Gdy taki regler siadł, silnik wchodził na krytyczne obroty i "pierdut !!!" rozlatywał się. Wtedy woziło się w kabinie siekierkę i jedyną metodą było wyskoczenie z kopary i rąbanie w przewody paliwowe, które szły gdzieś na wierzchu, żeby odciąć dopływ paliwa. Dzisiaj nie słyszałem żeby w nowoczesnych dieslach coś takiego mogło mieć miejsce.
tomPozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom.tomTobie chyba chodzi o samoczynne, niekontrolowane rozkręcenie się Diesla do takich obrotów, że sam się rozleci
oizo, W aucie z automatem należy:
1. znaleźć górkę zatrzymać się na podjeździe i puścić hamulec (górka musi być jednak dość duża)
2. wbić wsteczny i zepchnąć auto z górki
3. W niektórych automatach można przejść na ręczny tryb wybierania wtedy kilka razy podnieść bieg (w miarę szybko ) i po którymś zatrzymać dźwignię w tym położeniu (znaczy biegu w górę ) i wcisnąć pedał gazu
4. można też w czasie jazdy (przy rozpędzeniu się znacznie ) nacisnąć hamulec (bardzo mocno ) i wrzucić wsteczny
Niektóre z tych sposobów mogą doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów :!: Robicie na własne ryzyko :!:O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
oizo, Innych nie ma może można jeszcze na szybko jakąś pompkę i olej z miski wypompować ale kto wozi pompkę ze sobą :?:
Aha i jeszcze jedno jak by komuś wpadło żeby smarowanie od turbo odłączyć to uważać tam można się poparzyć (do amputacji włącznie ) :!:O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oizo...
A można by też jakoś podać wodę do filtra powietrza powinno zdusić silnik co nie?
Trzeba odciąć połączenie pomiędzy turbiną a silnikiem ( oczywiście na dolocie ). Trochę rur tam jest ( połączenie do IC i z powrotem ) kwestia tylko tego, żeby wybrać tą, którą najłatwiej "wyrwać" i nie spanikować w razie pojawienia się takiej sytuacji...
W nowszych TDI ( BXE, BKD ) klapka gasząca jest sterowana elektrycznie ( dawniej była sterowana podciśnieniowo i chyba w takiej awaryjnej sytuacji się nie zamykała ) więc przynajmniej w teorii wyłączenie zapłonu powinno spowodować jej zamknięcie na kilka sekund i zdławienie silnika ( przynajmniej mam taką nadzieję :diabelski_usmiech )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002( dawniej była sterowana podciśnieniowo i chyba w takiej awaryjnej sytuacji się nie zamykała ) więc przynajmniej w teorii wyłączenie zapłonu powinno spowodować jej zamknięcie na kilka sekund i zdławienie silnika ( przynajmniej mam taką nadzieję )...
probowałem u siebie, mozna wył. silnik , popychając palcem dźwignię od tej klapki, pomimo włączonej stacyjki, na jałowym biegu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ThundiNie chodzi mu o sytuacje gdy turbo zostaje uszkodzone i zamiast powietrza zaczyna podawać olej z miski olejowej, wyłączenie zapłonu jest wtedy nie możliwe (znaczy odłączy podawanie paliwa ale silnik będzie chodził ) i padnie bo nie będzie miał chłodzenia.
Niech mnie ktoś uświadomi - pompa wody jest napędzana MECHANICZNIE od paska rozrządu. Jeśli siądzie elektryka i nie działa wentylator na chłodnicy to i tak trzeba kilku minut na zagotowanie się cieczy w układzie. Więc nie chodzi tu o przegrzanie się silnika i jego usterkę na tym tle.
Nie chodzi też o zatarcie się silnika z powodu wypompowania z niego oleju. Jakieś resztki zapewnią jeszcze odpowiednie smarowanie przez te 2-3 minuty.
Zapewne chodzi tu o uszkodzenie wywołane przez dużą ilość oleju podaną przez uszkodzoną turbinę do komór spalania. Jako że olej nie jest ściśliwy (w przeciwieństwie do powietrza) zamknięcie go i próba sprężania w silniku spowoduje uszkodzenia jednostki napędowej- powyginane korbowody, pęknięcia tłoków, uszkodzenia głowicy i zaworów, etc.
Biorąc pod uwagę, że takie coś nie stanie się przy spokojnej jeździe, tylko w 95% przy w pełni obciążonym silniku, czyli znacznych obrotach turbiny i obrotach silnika ca. 3k i więcej, co już odpowiada liczbie 25 pełnych cykli silnika 4rosuwowego czyli powyżej 6 cykli na każdy cylinder.
Już pierwsze sprężanie oleju spowoduje uszkodzenia. Reakcja kierowcy będzie więc i tak zbyt późna.
Jeśli zaś turbina będzie podawała olej w mniejszych ilościach, może się on spalać razem z paliwem, niekoniecznie prowadząc do rozkręcania się silnika i kierowca zorientuje się że coś jest nie tak jak już olej "wyparuje" z układu i kontrolka na desce rozdzielczej mu to pokaże.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81...
Nie chodzi też o zatarcie się silnika z powodu wypompowania z niego oleju.
...
Jeśli zaś turbina będzie podawała olej w mniejszych ilościach, może się on spalać razem z paliwem, niekoniecznie prowadząc do rozkręcania się silnika i kierowca zorientuje się że coś jest nie tak jak już olej "wyparuje" z układu i kontrolka na desce rozdzielczej mu to pokaże.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom.tomDzisiaj nie słyszałem żeby w nowoczesnych dieslach coś takiego mogło mieć miejsce.
Zdusić to chyba najlepiej hamując i wrzucając wysoki bieg...
mozna tez jesli ktos ma duzo opanowania wyrwac rure doprowadzajaca powietrze do kolektora. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81Zapewne chodzi tu o uszkodzenie wywołane przez dużą ilość oleju podaną przez uszkodzoną turbinę do komór spalania. Jako że olej nie jest ściśliwy (w przeciwieństwie do powietrza) zamknięcie go i próba sprężania w silniku spowoduje uszkodzenia jednostki napędowej- powyginane korbowody, pęknięcia tłoków, uszkodzenia głowicy i zaworów, etc.
Olej podawany jest w małych ilościach (choć definicja mało będzie za chwile) wraz z powietrzem więc całość zachowuje się tak jak by była normalnie zasilana paliwem. tyle że paliwo zamiast przez wtryskiwacze leci razem z powietrzem. prościej mówiąc Turbina zmienia się w gaźnik.
Co znaczy mało ? do silnika podawane są mikroskopijne wartości więc ten olej będzie na pewno podawany w większej ilości.
To spowoduje rozkręcenie się silnika (i to nie do bóg wie jakich wielkości bo są ograniczniki itp. ) a żaden układ chłodzenia nie jest w stanie odprowadzić ciepła jeśli silnik na max obrotach będzie pracował ciągle przez 10-15min. Następuje więc przegrzanie silnika, i najczęściej dochodzi do pęknięć jakiś elementów z powodu temperatury.
Tu macie początek (bez bęc bo pan zareagował i odciął silnik od turbo):
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
A tu środek takiej walki silnika (proponuje zwrócić uwagę że silnik na tym filmiku pracuje 1min a że rozpoczyna się od dość zaawansowanego stanu to taki problem nie jest szybki typu raz dwa nic nie zdążymy zrobić tylko kilka minut trwa - a odnoszę wrażenie że większość myśli że trwa to kilka sekund (jedno sprężanie to nawet mniej niż 1s ) ):
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
[ Dodano: Sob 01 Maj, 10 00:36 ]
Zamieszczone przez YarekA co powiesz na np. BMW X3? Niestety, to się zdarza nawet w nowoczesnych dyszlach. Na szczęście rzadko
O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77le czy zatkanie rury wydechowej lub zatkanie dopływu powietrza (jeśli możliwe) nie pozwoliłoby na wyłączenie silnika?VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Silnik benzynowy przestanie działać, jeśli "odetniemy" go od prądu podawanego na świece. Wobec tego najlepiej przerwać dopływ prądu na cewkę zapłonową, ale uwaga "WYSOKIE NAPIĘCIE". Jeśli wyrwać kabel, to przestanie spalać się mieszanka w cylindrach.
W dieslach starszej generacji (z klasyczną pompą wtryskową) wystaczyło wyjąć wtyczkę z elektrozaworu pompy. Wtedy przestawała podawać paliwo i silnik gasnął.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kriss11Silnik benzynowy przestanie działać, jeśli "odetniemy" go od prądu podawanego na świece. Wobec tego najlepiej przerwać dopływ prądu na cewkę zapłonową, ale uwaga "WYSOKIE NAPIĘCIE". Jeśli wyrwać kabel, to przestanie spalać się mieszanka w cylindrach.
W dieslach starszej generacji (z klasyczną pompą wtryskową) wystaczyło wyjąć wtyczkę z elektrozaworu pompy. Wtedy przestawała podawać paliwo i silnik gasnął.
Pierwsza, bo jest nie na temat i ogólnie dlatego że zjawisko o którym mowa w temacie nie występuje afaik w benzynach.
A druga, bo zjawisko o którym tu mowa bierze się z podania oleju silnikowego (który smaruje też turbosprężarkę) do komory spalania i odcięcie oleju napędowego nic tu nie da.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
Komentarz